Maak uw huis energiezuiniger en ontvang een waardebon van €50

Wilt u weten welke kleine maatregelen u zelf kunt nemen om uw huis energiezuiniger te maken? En een waardebon van €50 krijgen om het in praktijk te brengen? Meldt u dan aan voor een gratis energiegesprek. Eén van de vrijwillige energiecoaches van Wattnu neemt dan contact met u op via (beeld-)bellen om u te informeren over de mogelijkheden.

Na dit gesprek krijgt u een waardebon van €50 opgestuurd, te besteden in de digitale Energiebespaarshop. Deze actie wordt mogelijk gemaakt in samenwerking met de gemeente Gooise Meren en Woningstichting Naarden. U kunt zich voor deze actie aanmelden via: https://www.wattnu.org/nieuwe-actie-online-energiegesprek-met-e50-waardebon/

Wees er snel bij; Wattnu mag een beperkt aantal €50 waardebonnen weggeven.

Hoe zit het precies?
Een paar weken geleden startte Wattnu met een actie voor eenvoudige energiebesparing in huis. Deelnemers krijgen gratis een energieadvies én een waardebon van € 50,– voor energiebesparende producten. Speciaal getrainde energiecoaches (beeld-)bellen met u als huurder van Woningstichting Naarden en kijken samen welke kleine maatregelen er te nemen zijn. Vaak is het mogelijk om met enkele kleine investeringen en meer energiebewustzijn 10% op het energieverbruik te besparen.
Alle inwoners van Gooise Meren kunnen meedoen. De actie begint al aardig op stoom te komen. Een van de deelnemers, Fatima, moeder van vier kinderen, vertelt hieronder over haar ervaringen.

“Mijn moeder had over de actie gelezen en wees mij erop. Ik heb me meteen opgegeven via de website van Wattnu. Daarna heb ik via Facetime een gesprek gehad met een energiecoach. Hij gaf me allerlei handige tips. Wat ik bijvoorbeeld niet wist, is dat allerlei apparaten ook energie gebruiken als ze uit staan. Voortaan haal ik de stekker van m’n laptop eruit als ik ‘m niet gebruik. Ik dacht eigenlijk dat ik best goed bezig was met spaarlampen. Maar LED-lampen zijn nog veel zuiniger! Ik ga er zeker een paar aanschaffen. En ook een waterbesparende douchekop. Met vier kinderen wordt er hier in huis behoorlijk wat water gebruikt.”

Na het gesprek met de energiecoach kreeg Fatima een waardebon toegestuurd. Daarmee kan ze voor €50 artikelen bestellen bij de Energiebespaarshop. En per mail ontving ze een ludieke placemat met 24 bespaartips. Fatima: “Echt super al die tips en nog een waardebon toe! Ik ga familie en vrienden aanraden om ook mee te doen.”