Veiligheidsdag Gooise Meren

Beleef, ervaar en leer op de veiligheidsdag van Gemeente Gooise Meren.

Op zaterdag 11 mei van 11:00 tot 16:00 organiseert de gemeente de veiligheidsdag samen met een heleboel partners.

Waar? Op de parkeerplaats voor het gemeentehuis in Bussum.

Tijdens deze informatiemarkt zijn er verschillende organisaties die bezoekers informeren over uiteenlopende veiligheidsthema’s. Daarnaast is er ook veel te doen. In het Mobiele Media Lab van de politie test je je kennis over gedigitaliseerde criminaliteit en kan je in gesprek met de wijkagent. In een nagemaakt drugslab leer je signalen herkennen van een drugslab in de buurt. De brandweer is aanwezig waar je meer leert over brandveilig leven, onder meer met VR-brillen. Daarnaast is de ladderwagen ook aanwezig voor een mooi uitzicht over Bussum. Leer daarnaast ook meer over bankpasfraude, test of je woning inbraakproof is, krijg informatie over reanimatiecursussen van het Rode Kruis, ervaar met de VR-bril de gevaren van fietsen onder invloed en nog veel meer.

Het draait allemaal om bewustwording, preventie en het ontmoeten van de mensen die onze buurt veilig houden.

Enthousiast? Zet 11 mei in je agenda en hopelijk zien we je dan!