Ik zoek een woning

Bent u op zoek naar een huurwoning in Naarden? Dan bent u bij Woningstichting Naarden aan het juiste adres. Al onze huurwoningen, zowel in de sociale als vrije sector, worden aangeboden via Woningnet.

Om voor een huurwoning (sociaal of vrije sector) in aanmerking te komen dient u zich in te schrijven als woningzoekende bij WoningNet. U betaalt €15 per jaar voor de inschrijving. De wachttijd voor zowel vrije sectorwoningen als voor sociale huurwoningen is momenteel heel lang. Als u langer ingeschreven staat maakt u meer kans op een woning. Ons advies is dan ook om u zo snel mogelijk in te schrijven, ook al bent u nu nog niet op zoek naar een woning.

Sociale huurwoningen
Voor de sociale huurwoningen geldt een maximum inkomen. Op de website van de Rijksoverheid kunt u lezen wanneer u in aanmerking komt voor een sociale huurwoning.

Vrije sectorwoningen
Voor de vrije sectorwoningen geldt dat uw inkomen voldoende moet zijn om de huur te betalen, afhankelijk van de huurprijs van de door ons aangeboden woning.

Woningnet
Op WoningNet verschijnt dagelijks nieuw aanbod van huurwoningen. U kunt op maximaal 3 woningen tegelijk reageren. Elke woning staat minimaal 5 dagen op de website aangeboden, dus als u twee keer per week kijkt, mist u niets. U kunt zich tevens aanmelden voor Digizine. Met Digizine krijgt u aan de hand van uw zoekprofiel het actuele aanbod dat past bij uw voorkeuren per e-mail toegestuurd.

Signalering
Als u door een corporatie gesignaleerd bent kunt u voor een bepaalde periode niet reageren op sociale huurwoningen in de regio Gooi en Vechtstreek. U blijft wel inschreven en bouwt wel inschrijfduur op. Voor meer info kunt u kijken op de webpagina over signalering van Woningnet.

Toetsing inkomen en betaalgedrag

Woningstichting Naarden werkt volgens de normen van ‘passend toewijzen’. Hiermee wil de overheid zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren.

Woningcorporaties zijn verplicht om zich aan de nieuwe toewijzingsregels te houden. Wilt u meer informatie over het toewijzen van betaalbare woningen klik dan hier.

Naast de toetsing van uw inkomen, vraagt Woningstichting Naarden via een extern bureau informatie over uw betaalgedrag op. Nadere informatie hierover vindt u op de website van EDR.
Indien u niet akkoord gaat met deze opvraag, wijzen wij de woning niet aan u toe. Op basis van de uitkomsten van deze opvraag worden mogelijk nadere voorwaarden bij de huurovereenkomst gesteld.